Kabelová televize
Zde se dostáváme k tématu, který nás trápí skoro nejvíc. Všichni víte, že kabelová televize byla vybudována v Zakřanech z důvodu šíření televizního signálu po obci, kdy poloha naší obce klasický televizní příjem trochu komplikuje, protože některé části obce mají signál velmi slabý. Kabelovka se vybudovala a poplatky byly stanoveny tak, aby pokryly její provoz a byly co nejnižší. Mezitím uběhlo mnoho let a z původních několika programů jsme dnes na zhruba 26 analogových kanálech a ani nevím kolika přesně digitálních.
Bohužel tím také došlo k podstatnému zvýšení nákladů na její provoz. V roce 2012 obecní rozpočet musel dotovat provoz kabelové televize částkou zhruba 145.000,- Kč (příjem z poplatků 64.000,- Kč, náklady na provoz 209.000,- Kč).
A to je samozřejmě neudržitelné. Zároveň je třeba si také uvědomit, že životnost rozvodů se blíží ke svému konci a bude třeba investovat do rekonstrukce.
Stojíme tak vlastně před rozhodováním co s kabelovkou dále. Dotovat ji z obecního rozpočtu by nic neřešilo, akorát by nám to ubíralo peníze potřebné pro provoz obce, případně pro jiné investice.
Takže zbývají jen dvě možnosti. Buď kabelovku „nechat dožít“ a nechat občany, jak si zajistí příjem televize, nebo pokračovat v provozu, ale za podmínky pokrytí nákladů na provoz.
V této chvíli není nic rozhodnuto. Tento článek má sloužit k tomu, abyste se mohli vyjádřit Vy občané. Měli bychom o tom diskutovat a řekněme do konce roku najít řešení. Férová informace je, že abychom při současném počtu uživatelů kabelovky pokryly náklady za rok 2012, musel by poplatek činit 1.340,- Kč za rok oproti dnešnímu 500,- Kč. A to je pouze pokrytí nákladů, nikoli případné rekonstrukce.
Také je třeba si uvědomit, že není možné neustále rozšiřovat nabídku o kdejaký nový komerční kanál. Minulý týden se zprovoznili dva nové kanály – Smíchov a Telka k jejich kvalitě a přínosu se nebudu raději vyjadřovat. Ale informace pro Vás – tato sranda stála 18.000,- Kč. V dnešní digitální době bude takovýchto kanálů přibývat jako hub po dešti a my se musíme smířit s tím, že všechny mít nemůžeme.
I když předchozí údaje o výši poplatku jsou pro někoho možná dosti nepříjemné, stejně bych se přimlouval za pokračování kabelovky. V případě zaokrouhlené částky 1.500,- Kč za rok se jedná o 125,- Kč měsíčně a to si myslím, že za 26 analogových kanálů a mnoho dalších digitálních není opravdu moc a že levnější řešení možná ani není.
Na závěr znovu připomínám, že tímto článkem Vás chceme informovat o skutečném stavu kabelovky a společně s Vámi najít řešení k oboustranné spokojenosti. Článek bude uveřejněn i na webových stránkách Zakřan a tam budete možnost napsat svůj názor, který samozřejmě můžete prezentovat i na veřejném zasedání, písemně nebo jakýmkoli dalším vhodným způsobem.
3.4.2013 - Technická zpráva o stavu kabelové televize.
Přidat komentář
Přehled komentářů
-
Kabelová televize
(Dočkal David, 23. 2. 2020 21:36:19)
Odpovědět
Dobrý den bylo by možné aktualizovat informace k kabelové televizi
-
Odpověď
(Michal Procházka, 19. 12. 2013 9:17:19)
Odpovědět
Dobrý den.
Rozumím Vaši námitce, ale vše je to otázka peněz.
A také kolik lidí ještě stále má pouze analogové televize. To dnes nevíme. Možná už nadešla doba, kdy bychom se mohli ptát, zda analog v kabelu zcela zrušit.
Jak se budou platit poplatky, uděláme dotazovou anketu a podle toho bychom se mohli zařídit do budoucna.
Přeji pěkné Vánoce. -
Hmm
(Vlasta, 19. 12. 2013 9:02:32)
Odpovědět
Potěšující zpráva by byla, že i naprostej základ jako Fanda, Zoom, Love, slováci atd. jsou i v digitálu a ne jenom v zašumělým analogu, kde si akorát majitelé nových placatých televizorů kazí oči, když na to musí koukat. Jinak je kabel fajn, ale toto je velký minus.
-
Shrnutí roku 2013
(Michal Procházka, 11. 12. 2013 17:36:38)
Odpovědět
Zde mám pro Vás asi potěšující zprávu. Náklady na provoz se nám podařilo výrazně snížit (zhruba na 60%), takže v této chvíli nás již kabelovka moc netrápí. Také poplatky jsme se z tohoto důvodu rozhodli ponechat na stávající úrovni.
-
schopní lidé se najdou ...
(Lubomír Šindler, 21. 9. 2013 20:49:03)
Odpovědět
Zvláštní.
Když čtu Váš článek o potřebě peněz pro veřejně prospěšné dílo .... Musím se podělit o naši zkušenost. V naší Obci Michálkovice se naopak již velmi dlouho snažíme o zřízení jak kabelové TV (dokonce po optickém kabelu) tak i internetu, ale zcela bez úspěchu. Nikoli ze strany Občanů kteří tak jsou bez TV i netu, ale velmi úspěšně nám v šířění Služeb brání - ač je to k neuvěření - naše radnice :) Podstatné je, že za tu možnost zprostředkovat našim Občanům TV i NET nechceme po nikom (a tedy ani po Obci) naprosto nic :) Jak to tedy u Vás na radnici vedete ? Budeme nejen rádi Vaši radě, ale moc rádi bychom ji zveřejnili i v našem zpravodaji ... šlo by to ? Děkuji za odpověď i Váš čas, přeji fajn dny. Lubomír Šindler -
Dětský program - odpověď
(Michal Procházka, 3. 9. 2013 11:33:06)
Odpovědět
Dobrý den.
Program tam najít nemůžete proto, že tam není. Pokud začně vysílat nějaký nový program, tak to neznamená, že se automaticky objeví v naší kabelovce.
Za instalaci každého programu se musí platit a musí se nechat udělat.
Kdyby se jednalo o běžný kanál, tak Vám rovnou napíšu, že ho ani na kabelovku dávat nebudeme. Protože se však jedná o kanál pro děti, na něž se přesunula většina pořadů určených dětem, tak o tom lze uvažovat.
Má to ovšem několik podstatných háčků.
1. V této chvíli nevím, zda je signál v Zakřanech vůbec možné chytit a vzhledem k informacím z médií se obávám, že to bude problém. Ale to nám upřesní firma Ager, která kabelovku spravuje.
2. Kabelová televize je plně obsazena, takže bude nutno některý ze stávajících kanálů obětovat.
Poptáme správce kabelovky a budemem Vás o výsledku informovat.
-
Dětský program
(Pavlína, 3. 9. 2013 10:57:25)
Odpovědět
Nemůžu v naší kabelovce najít nový dětský program České televize Déčko. Na informačním programu se také nic nepíše jak ho chytnout. Kde ho najdu? Děkuji za odpověď.
-
x
(M. Karásek, 10. 4. 2013 11:40:20)
Odpovědět
Za výše zmíněné služby přece platíme, svoz, stočné.., nikdo nechce nic zadarmo..Nevím, kde čtete něco o zábavě, ale např. dětské hřiště by obec mít mohla..a pokud bych chtěl nějaké investice navrhovat a následně schvalovat, kandidoval bych do zastupitelstva. Což sme ale úplně odbočili od tématu.
-
Odpověď zastupitele panu Karáskovi
(Michal Procházka, 10. 4. 2013 11:21:28)
Odpovědět
Dobrý den.
Pokusím se odpovědět na Vaše dotazy.
ad1.) O projektu Zálesí už bylo napsáno a řečeno asi skoro vše. Prostě proběhl a dnes už je Zálesí součástí obce. Já osobně už se k tomu opakovaně vyjadřovat nechci.
ad2.) Kostel je v první řadě základní dominantou obce a významnou kulturní památkou. Péče o kulturní památky patří k základům kulturní civilizace. Jestli je předmětem restituce v této chvíli nevím. Pokud přejde do majetku církve, bude péče o něj samozřejmě na jejich bedrech. Ale nyní je na nás abychom jej nenechali zchátrat.
ad3.) Máte možná zcela mylnou představu o funkci obce. Obec má na prvním místě zajišťovat samotný chod obce a služby s tím spojené. Namátkou svoz odpadů, osvětlení, úklid obecních prostor, údržbu zeleně, kanalizace, vodovod, apod. Má také podporovat kulturní činnost v obci. Nikoli však ji vytvářet. Od toho jsou tady další organizace a sdružení. Obec tu není od toho aby zařizovala zábavu občanům. Příjďte sám s nějakým návrhem na rozšíření služeb nebo uspořádáním akce. Obec Vás zcela jistě podpoří.
Požadovat zdarma kabelovku, WiFi a pod. je sice krásné, ale zcela nereálné. Tyto služby nejsou pro život obce nezbytné a čerpá je pouze část obyvatel.
ad4.) To je škoda. V klidu podiskutovat se spoluobčany není k zahození.
Závěrem již po několikáté. Nejde o rušení služby, jde jen o informování o reálném stavu a hledání udržitelného řešení, aby tato služba mohla být zachována, případně mohla být zlepšována.
Na rozšíření digitalizace (jak ji zmiňují pánové v předchozích příspěvcích) už máme dokonce nabídku. Nemám ji u sebe, ale pohybuje se kolem 125 tis. Kč.
Tuto částku upřesním jak budu na úřadě. Toto se také nezamítá. Jen napřed musíme nějak konsolidovat stávající stav a potom můžeme hledět do budoucnosti.
Děkuji všem za podnětné příspěvky, takhle se lze posunout sál.
S pozdravem
Michal Procházka -
Pro p. Bednáře
(M.Karásek, 10. 4. 2013 11:17:50)
Odpovědět
Samozřejmě WIFI nemyslím vážně, to si může dovolit Brno nebo Praha, chtěl sem tím říct, že by se služby měly rozšiřovat a rozhodně stávající zachovat.
-
Souhlas s cenou
(František Bednář, 10. 4. 2013 10:30:40)
Odpovědět
Dobrý den, 1500,- ročně, tedy 125,- měsíčně na libovolný počet TV v domácnosti? Tomuhle chce někdo konkurovat se službami od O2, které ma u Nás navím mizernou rychlost a kavalitu signálu?
Zkrátka řečeno, za mě mi to vůbec nevadí a s danou cenou souhlasím.
Přimluvil bych se akorát, pokud je to možné za vetší nabídku digitální programů viz. příspěvek pana Planky.
Jinak k návrhu pana Karáska na pokrytí obce sítí WiFi... heh to myslíte vážně?? :) stačí? -
dotaz na zastupitele
(Karásek Marek, 10. 4. 2013 10:17:08)
Odpovědět
Dobrý den, ještě bych se chtěl zeptat na pár věcí..a to ze Zpravodaje Zakřan.
1. věc..vůbec nechápu, jak můžete hledat v rozpočtu směšných 145.000,- na náklady provozu kabelové televize, když obec dokáže se svým rozpočtem investovat přes 7 mega a zakopat je někam k Zálesí + další více náklady..údržba, osvětlení atd. Proč se obec pouštěla do tohoto megalomanského projektu, když teď křičí..nemáme peníze.
2. 100.000,- na opravu kostela? Kostel je ve vlastnictví obce? Nepřipadne v restituci církvi? A když obec nemá peníze, tak proč nezbouráme kostel ?
3. Řekl bych, že obec toho pro zdejší občany moc nedělá, jeden z mála projektů je právě kabelová televize...spíš bych uvítal např. pokrýt obec Wifi internetem a ne likvidovat jednu ze služeb. Službami se zvedá prestiž obce. Nebo jde spíš o zájmy zastupitelů?
4. Na schůze nechodím, byl sem tam pouze jednou a ještě teď z toho mám husí kůži. -
Upřesnění
(Michal Procházka, 10. 4. 2013 9:48:44)
Odpovědět
Dobrý den.
Rád bych krátce reagoval na předchozí příspěvky.
Smyslem těchto článků je dostat přesné informace k danému tématu mezi občany a umožnit jim se ke všemu vyjádřit. Myslím, že to svůj účel plní. Pro zastupitele je snažší rozhodování, když zná více názorů.
Konkrétně zde bych jenom upřesnil, že nic není ještě rozhodnuto. Tento rok dojede tak jak je a řešit se to bude v roce příštím. Ani částka 1.500,- Kč není definitivní. Vznikla jako odhad z jednoduchých počtů příjmy - výdaje.
Doplněná technická zpráva od firmy Ager je poměrně pozitivní. Vyplývá z ní, že rekonstrukce je již z větší části hotova a že náklady na ni nebudou nijak vysoké. Takže je klidně možné, že se dostaneme např. na 1200,-Kč/rok, resp.100,-Kč/měsíc. Uvidíme koncem roku.
Samotné poplatky za příjem kanálů nejsou až tak vysoké. Nemám u sebe poslední fakturu, ale je to zhruba kolem 50.000,- rok. Zbytek výdajů činí údržba a rozšiřování. Jestliže rozšiřování (masové) skončí (analogové pásmo je zcela plné), tak zase náklady ubydou.
Jednoznačně i zastupitelé chtějí kabelovku zachovat, jen je třeba narovnat finanční toky.
Jak budou k dispozici nějaké další informace, určitě je zde najdete.
S pozdravem
Michal Procházka -
Kabelovka
(Pavel Planka, 9. 4. 2013 22:50:28)
Odpovědět
Dobrý den.
Souhlasím s panem Karáskem o zachování kabelovky i za cenu navýšení poplatku na 1500 Kč. Velikou výhodou je počet televizních příjmačů na přípojku. Za tuto cenu bych jistě nepořídil vysílání na 4 příjmače. Co se týče programové nabídky, tak by o ni měli rozhodovat občané hlasováním. Já osobně bych se klonil k menšímu počtu programů v lepší kvalitě. Konkrétně programy Fanda, Nova-sport a Prima-Zoom bych uvítal v digitálu na úkor již zmiňovaných Smíchov a Telka. Ale to je jenom můj názor. Doufám, že kabelovka v obci zůstane zachována. -
Kabelovka
(Karásek Marek, 8. 4. 2013 21:37:03)
Odpovědět
Dobrý den,
nejsem zastáncem zvyšování poplatků, ale co se týče místní kabelovky, jsem pro její zachování. Vybudování nebyla malá investice, možností jiných alternativ moc není...téměř žádné. Již zde výše zmiňovaná O2 má sice nějaké možnosti, ale kdo ví, jaká bude její nabídka zda bude O2 za 5 let existovat. Nevím jak kdo, ale programy v HD rozlišení máme ve velmi dobré kvalitě, v ne HD kvalitě je to skutečné smutné. Ale jsem také pro, aby se o zachování kabelovky i se zvýšením poplatků hlasovalo..i o případném rozšíření či snížení tv kanálů.
Chválím velmi dobrý nápad tohoto web fora :) -
Pane Velebo,
(Jiří Havlát, 31. 3. 2013 18:14:39)
Odpovědět
gratuluji Vám k úspěšnému zkopírování odkazu ze stránek O2, ale dovolte mi ujistit Vás, že základní ceníková cena, kterou uvádíte je hodně vzdálená konečné ceně, kterou si dokážete (nebo nedokážete) vyjednat s poskytovatelem. Věřte mi, že žádný tarif O2 Flexi mít nemusím a ani nemám. Pravda je, že sice platím celkem cca 720,- Kč měsíčně vč. DPH, ale za cca 25 TV programů (možnost nahrávání, archívu TV programů, zdarma filmů z archívu HBO,apod.), neomezený 16MB internet a 300 volných minut na pevné lince. Nechci ani náhodou dělat O2 reklamu, jen jsem nastínil některé možnosti. Pochopitelně jsem i příjemcem místní kabelovky, čímž řeším zmíněné další televize v domě.
Pravděpodobně bych zůstal u místní kabelovky i při poplatku 1.500,-/ročně, jen jsem nastínil vhodnost průzkumu zájmu i po zvýšení ceny.
A závěrem - věřte mi, že jsem se nechtěl dotknout Vás ani ostatních příznivců Kolotoče, Babicových dobrot, DO-RE-MI, Prásku, Pojišťovny štěstí, Čundrcountryshow a ostatních "zábavných" pořadů na TV Telka.
Jen mi v napjatém obecním rozpočtu, kde údajně chybí 450.000,- , přišla "investice" 18.000,- za tuto "legraci" ne úplně nutná... -
O2
(Ladislav Veleba, 30. 3. 2013 10:52:04)
Odpovědět
Za 202,- Kč měsíčně lze sice u O2 TV pořídit HBO, ale pouze jako doplněk k základnímu tarifu O2 Flexi, což je dalších 454,- Kč měsíčně. Takže sečteno je to za 656,- Kč měsíčně. HD programy jsou v této ceně jenom 3. Podmínkou je dostatečná propustnost linky, aby bylo možné službu vůbec zřídit. Jedna z hlavních nevýhod ale zůstává, protože k příjmu je potřeba samostatné zařízení v podobě O2 TV boxu, který lze připojit pouze k jednomu televizoru. Pokud je linka dostatečně rychlá, tak je možné pronajmout za příplatek +50,-Kč měsíčně box ještě druhý a tím to končí. Kdo má tedy doma 3 a více televizorů nebo třeba chce jeden program nahrávat na video a na jiný se dívat, má smůlu.
https://www.o2tv.cz/_pub/c2/e6/af/237571_768825_Cenik_digitalni_televize_O2TV_20130315.pdf
Satelitní vysílání je od loňského roku zpoplatněno částkou 29,-Kč měsíčně u základní nabídky a tato cena platí pro jednu dekódovací kartu, což představuje příjem na jednom televizoru. Za každou další kartu opět 29,-Kč měsíčně. A k tomu ještě nákup satelitních přijímačů, paraboly, montáž atd.
Neplatí se jenom za příjem volně vysílaných stanic, což ale představuje ČT24, Noe, Šlágr a cizojazyčné stanice. A nic v HD. -
Kabelovka
(Jiří Havlát, 28. 3. 2013 13:13:28)
Odpovědět
Zdravím všechny.
Jedna věc je nutná rekonstrukce, druhá věc je rozšiřování programové nabídky. Jestli si dobře vzpomínám, tak v době zavádění kabelovky se mluvilo o životnosti cca 10 let, což právě uplynulo, takže to odpovídá. Otázkou je, kolik lidí bude ochotno akceptovat trojnásobný nárůst ceny oproti letošku (a pětinásobný oproti loňskému roku). Asi by to chtělo vyjádření každého "odběratele" kabelovky, než se začne s rekonstrukcí, jestli by ji využíval i nadále. Předpokládaná cena 125,-Kč/měs. asi nebude pro většinu lidí likvidační (levicoví voliči mě teď sežerou, že za to můžou mít 2 meníčka nebo 6 piv v hospodě :-))) , ale např. za nějakých cca 220,-Kč/měs. lze třeba u O2TV pořídit kabelovku i s HBO a spoustou programů v HD rozlišení (oproti "naší" kabelovce kvalita obrazu neporovnatelná), dál samozřejmě satelitní přijímače nebo S-T boxy, kde lze spoustu programů přijímat prakticky zdarma.
Spíš bych se ale chtěl pozastavit nad druhou věcí - a to je rozšiřování programové nabídky. Je opravdu nutné platit 18.000,- za braky typu Smíchov, Telka, TV Šlágr, které jsou svým obsahem zadarmo drahé? Jistě se najdou lidé, kteří se při sledování 20 let starých Nováckých pořadů popadají za břicho, přesto si troufám tvrdit, že by se 18.000,- dalo využít vkusněji...